In de apotheek kunt u te maken krijgen met agressief gedrag. Een gefrustreerde patiënt staat aan de balie omdat zijn medicijn niet is geleverd. Hij wordt steeds agressiever en begint te schreeuwen. Wat moet u nu doen? En hoe kunt u uw medewerkers begeleiden hierin?
In deze cursus leert u hoe u effectief om kunt gaan met agressief gedrag van patiënten. Het normstellend kader wordt gevormd door het respecteren van grenzen en het handhaven van professionele normen. Het belang van psychologische veiligheid wordt benadrukt. Zodra de angst voor agressie vermindert, kan er een open communicatieklimaat ontstaan. Deze cursus biedt praktische strategieën om conflicten te de-escaleren, empathisch te reageren op emotionele spanningen en een veilige werkomgeving te waarborgen voor zowel medewerkers als patiënten. Aan de hand van theorie en praktijkvoorbeelden wordt hier op een heldere en praktische wijze inzicht in gegeven.
CanMEDS
Communicatie 60%
Professionaliteit 20%
Samenwerking 20%