Patiëntgericht en gastvrij: jij maakt het verschil!

Patiëntgericht en gastvrij: jij maakt het verschil!

In deze cursus komen de verschillende aspecten van patiëntgerichtheid aan de orde. Zo is de ontvangst (begroeting) belangrijk, je houding en de sfeer die je uitstraalt. We behandelen hoe je kunt zorgen voor een patiëntgerichte ontvangst en hoe je patiëntgericht kunt telefoneren. Maar we gaan zelfs nog een stapje verder, en dat is: gastvrijheid.

 

Een patiëntgerichte organisatie stelt de patiënt centraal; dit betekent dat er oog is voor de bewuste en onbewuste wensen van de patiënt. Dit gaat zeker niet ten koste van de deskundigheid; patiëntgerichtheid is een toegevoegde waarde. En jij, als eerste aanspreekpunt, bent een enorm belangrijke schakel om de patiënt tevreden te houden.

Afbeelding van cursus Patiëntgericht en gastvrij: jij maakt het verschil!
Accreditatiepunten
1 uur

Ruim 40 praktijkgerichte cursussen

Onbeperkt toegang op ieder device

Vakinhoudelijk en direct toepasbaar

Preview

Na afloop van deze cursus kun je:

De verschillende aspecten van patiëntgerichtheid en gastvrijheid benoemen

Beter inschatten wat de (onbewuste) wensen van de patiënt zijn

Je patiëntgericht en gastvrij opstellen in de praktijk

Op een patiëntgerichte manier omgaan met ontevreden reacties

Patiëntgericht telefoneren

Docenten

Ingrid van der Meer

Ingrid van der Meer is werkzaam als Managing Partner bij Retail Reflex. Retail Reflex helpt zorgverleners de essentie te raken bij het streven naar hogere kwaliteit van zorg door de klantvriendelijke en klantgerichte interactie met de klant. Hier geldt het gevleugelde Retail Reflex begrip: achter ieder cijfer zit gedrag. Ingrid van der Meer trainde en coachte afgelopen jaren meer dan 100 apothekers en 400 apothekersassistenten in het ontwikkelen van klantvriendelijke en klantgerichte communicatie in relatie tot verhoogd rendement voor de apotheek.

Profielfoto van auteur Ingrid van der Meer
Profielfoto van auteur Esther Vijverberg
Esther Vijverberg

Esther Vijverberg geeft trainingen, workshops en lezingen over gastvrijheid op verschillende locaties in het land. Zij geeft deze trainingen op basis van haar kennis en expertise over gastvrijheid vanuit haar achtergrond in de horeca en als stewardess bij de KLM. Met haar trainingen weet zij deelnemers te inspireren, motiveren en nieuwe inzichten mee te geven.

Daarnaast presenteert Esther diverse zakelijke events, zowel fysiek als online.

 

Bekijk ook onze gerelateerde cursussen!
Afbeelding van cursus Bellen zonder beven: Belangst overwinnen
Afbeelding van cursus Teambuilding
Afbeelding van cursus Boost je teamoverleg!
Stel een vraag aan onze servicedesk

Heb je een vraag of wil je vrijblijvend advies?
We helpen je graag en staan iedere werkdag voor je klaar!

Stel een vraag aan onze servicedesk

Heb je een vraag of wil je vrijblijvend advies?
We helpen je graag en staan iedere werkdag voor je klaar!